ARENA-messut

ARENA-messut 9.11.2016

ARENA-messuilla kohtaavat työnantajat ja tulevaisuuden lupaukset kauppatieteiden alalta. Noin 3000 opiskelijaa Aalto-yliopiston kauppakorkeakoulusta ja Hankenilta sekä yli 50 eri työnantajaa täyttävät talon tänäkin vuonna.

Kauppakorkeakoulun päärakennus Helsingin Töölössä muuttuu kerran vuodessa messuareenaksi ARENA-messujen ajaksi. Messualueelta löytyvät niin messuosastot, työnantajaesittelyt sekä muut oheisohjelmat. Opiskelijat saavat myös mahdollisuuden kysyä alan ammattilaisilta arviota työnhaun papereihinsa CV-klinikalla.

Ajankohtaista

 

  • 8.12. Kiitos runsaasta palautteesta tämän vuoden messuista! Lue lisää tämän sivun alaosasta
  • 24.10. Messuoppaat on nyt postitettu osalle kummankin koulun opiskelijoista (lähinnä maisteritason opiskelijat)
  • 7.10. Messuopas on lähtenyt painoon ja nyt keskitymme muiden markkinointikanavien päivittämiseen. Seuraa esimerkiksi mitä sisältöjä julkaisemme täällä verkkosivujen puolella näytteilleasettajistamme!
  • 19.9. ARENA-On-Line pyörähti käyntiin ARENA-messujen Facebook-sivuilla. Seuraa sivua mm. tämän sivun alalaidasta.
  • Ensimmäiset palat ARENA-messujen historiasta paljastettu! Lisää tulee vähitellen ja messupäivään (9.11.) mennessä on koko historiamme nähtävillänne.

Kuvia messuilta vuosien varrelta

Palaute 2016

Saimme runsaasti palautetta vuoden 2016 ARENA-messuista. Kiitos kaikille palautteta antaneille! Saimme paljon kiitosta ja toki myös kehitysehdotuksia, jotka otamme huomioon tulevia messujen suunnittelussa. Alla lyhyesti mielenkiintoisia poimintoja palautteesta.

Yleisimmät opiskelijoiden syyt vierailla messuilla:

  • hakea vinkkejä urasuunnittelun avuksi
  • etsiä kesätyö- ja harjoittelupaikkaa
  • hankkia tietoa esillä olevista toimialoista
  • tutustua osallistuviin organisaatioihin
  • etsiä tietoa opintojen suunnittelun tueksi.

Top10 mielenkiintoisinta näytteilleasettajaa olivat

  1. Finnair
  2. H&M
  3. Fazer
  4. Microsoft
  5. Unilever
  6. Danske Bank
  7. Accenture
  8. KONE
  9. Smarp
  10. Nokia

Messut vastasivat odotuksia

Näytteilleasettajista 77 % oli sitä mieltä, että heidän odotukset ja tavoitteet messuille täyttyivät ja loput 23 % kokivat, että odotukset täyttyivät osittain.

84 % näytteilleasettajista arvioi osallistuvansa messuille varmasti tai melko varmasti myös ensi vuonna.

Opiskelijoista 80 % koki, että messut vastasivat odotuksia hyvin ja 18 % vastasi, että odotukset täyttyivät osittain.

Muutama poiminta palautteista

Näytteilleasettajat:

“Konsepti on todella hyvä ja kohdeyleisö juuri oikea!”

Kokonaisuudessaan messut oli hyvin järjestetty ja paikalla oli hyvin porukkaa aamusta aina messujen päättymiseen asti. Paljon relevantteja opiskelijoita – hyvää työtä!”

“CV ja LinkedIn-klinikka on erinomainen mahdollisuus opiskelijoille, toivottavasti se järjestetään myös tulevaisuudessa.”

“Kauppatieteiden opiskelijoiden osaaminen vastaa hyvin tarpeitamme, mutta heitä kannattaisi rohkaista hakemaan paikkoja aktiivisemmin. Joskus he ajattelevat että heidän täytyy täyttää työpaikkailmoituksen vaatimukset 100 %.”

 

Opiskelijat:

“Messuilla oli paljon hyödyllistä tietoa kaiken kaikkiaan.“

”Toimiva konsepti, ollut jo monta vuotta. Messuopas vaikutti selkeämmältä tänä vuonna!”

”Yleisesti puhutaan paljon siitä että nuorille on vähän työmahdollisuuksia. Oli kuitenkin mahtavaa huomata, että niin monet yritykset tarjosivat työ- ja harjoittelupaikkoja.”

“Messut inspiroivat ja motivoivat minua jatkamaan itselleni sopivimman työantajan etsimistä.”

“People often say job is not available for the international students especially in business field but honestly I found some companies that provide good opportunities in Finland as well as Nordic area. That’s good!”