Hartwall

 

Osasto: A07
Työnantajaesittely
This employer can hire people without Finnish language skills

Hartwall on juoma-alan kasvava suunnannäyttäjä. Valmistamme suomalaisten rakastamia juomia arkeen ja juhlaan. Hartwallin tunnetuimmat tuotemerkit ovat Hartwall Jaffa, Hartwall Novelle, Lapin Kulta, Karjala ja Hartwall Original Long Drink. Olemme myös Heineken ja Pepsi -brändien yhteistyökumppani Suomessa.

Hartwall_Helsinki_markkinointi_ja_tutkimus_2Tule mukaan rakentamaan ja kehittämään suomalaista juomakulttuuria!

Hartwall tarjoaa monipuolisia ja mielenkiintoisia uramahdollisuuksia niin tuotannon, logistiikan, myynnin, markkinoinnin, viennin, viestinnän kuin henkilöstö-, talous- ja tietohallinnonkin osaajille eri puolilla Suomea.

Työllisty Hartwallille Graduate-ohjelman kautta!

  • Seuraava vastavalmistuneille suunnattu Graduate Programme alkaa syyskuussa 2019
  • Hakuaika käynnistyy vuoden 2019 alussa
  • Kerromme lisätietoja Graduate-ohjelmasta mm. sosiaalisen median kanavissamme heti vuoden 2019 alussa. Stay tuned!

Kesätyöpaikat 2019

  • Hartwall tarjoaa kesätöitä joka vuosi noin sadalle kesätyöntekijälle. Suurin osa kesätyöntekijöistä työskentelee Hartwallin modernissa tuotantolaitoksessa Lahdessa tuotannon ja logistiikan tehtävissä. Helsingissä kesätyöntekijät toimivat pääosin myyntipalvelussa. Lisäksi yksittäisiä paikkoja on tarjolla hallinnon tehtävissä.
  • Hakuaika ensi kesän kesätyöpaikkoihin alkaa tammikuussa 2019

Muut uramahdollisuudet opiskelijoille ja vastavalmistuneille

  • Hartwallilla avautuu vuosittain muutamia opiskelijoille suunnattuja työharjoittelupaikkoja. Voit löytää meiltä harjoittelumahdollisuuksia esim. sopimushallinnasta tai markkinoinnista.
  • Hartwallilla avautuu vuosittain myös muutamia vastavalmistuneille ja työuransa alkutaipaleella oleville suunnattuja junior-tason rooleja mm. markkinoinnin, myynnin ja talouden tehtävistä.

Lue lisää tarjoamistamme mahdollisuuksista:
Hartwallin verkkosivuilta: https://www.hartwall.fi/fi/ura-hartwallilla#ura-hartwallilla
Facebookissa Kesätyö Hartwallilla: https://www.facebook.com/kesatyohartwallilla

Instagramissa: https://www.instagram.com/hartwall1836/
LinkedInissä: http://www.linkedin.com/company/oy-hartwall-ab
Twitterissä: https://twitter.com/Hartwall

HartwallThirst for Talent -jengiThirst for Talent -ohjelma

Thirst for Talent on hartwallilaisten oma talent-ohjelma, jonka tavoitteena on kasvattaa ja kehittää henkilöstömme osaamista, tukea urakehitystä ja luoda verkostoitumismahdollisuuksia niin organisaatiomme sisällä kuin ulkopuolellakin.

Mukana ohjelmassa on vuosittain noin 25 hartwallilaista eri puolilta organisaatiota. Ohjelma perustuu vapaaehtoisuuteen, ja se tarjoaa osallistujille erinomaisen mahdollisuuden niin verkostoitumiseen kuin oman osaamisen ja strategisen ajattelutavan kehittämiseen sekä liiketoimintaymmärryksen kasvattamiseen.

”Ohjelman paras anti tähän asti on mielestäni ollut verkostoituminen sekä kokonaiskuvan kartuttaminen Hartwallista”, kertoo ohjelmassa mukana oleva junior tuotepäällikkö Ville Porkka.

 


 

Sanna ValtanenHartwall_Valtanen Sanna
Junior Business Controller, Talous
KTM, Aalto-yliopiston kauppakorkeakoulu, 2017

Minkälainen polku on johtanut sinut nykyiseen työhösi?

Olen aina ollut kiinnostunut numeroista ja valitsin laskentatoimen pääaineeksi juuri siksi – alusta asti minua kiinnosti, miten liiketoimintaa ohjataan lukujen kautta. Opiskeluajan työkokemukseni käsitti kaikkea kirjanpidosta ja tutkimuksesta analyytikon rooliin. Näiden opiskeluaikaisten harjoitteluiden ja osa-aikatöiden myötä muodostui myös melko selkeä kuva, että haluan aloittaa urani business controllerin roolissa. Valmistuttuani halusin pelkän raporttien pyörittämisen sijaan osallistua aidosti liiketoiminnan tekemiseen ja sen ohjaamiseen. Minusta on vuodessa kasvanut markkinointifunktion aisapari, jonka päivittäinen työnkuva on tukea ja mahdollistaa markkinoinnin suunnitelmia ja toimenpiteitä. Ja tässä sitä nyt ollaan – kädet mudassa ratkomassa pieniä ja suuria liiketoiminnan haasteita yhdessä muiden hartwallilaisten kanssa.

Mikä osa työstäsi on sinulle ammatillisesti tyydyttävin?

Nautin todella paljon ongelmanratkaisusta ja asioiden eteenpäin viemisestä, eli ammatillisesti olen saanut eniten irti liiketoiminnalle tärkeän ja sitä ohjaavan tiedon tuottamisesta – on se sitten tuki uutuustuotteiden lanseerauksessa tai investointien järkevöittämistä. On todella palkitsevaa nähdä, että toimintani auttaa muuta organisaatiota oppimaan ja kehittämään toimintaansa. Kuvaisin itseäni ”portinvartijaksi”, jonka tehtävä ei ole ajaa alas ideoita, vaan pyrkiä varmistamaan, että projektit toteutuvat ja ovat kaupallisesti valideja.

Mitkä taidot koet olevan työssäsi tärkeimpiä?

Koen että menestyvä business controller on talouden generalisti, joka on kiinnostunut yrityksensä liiketoiminnasta ja tahtoo aktiivisesti viedä sitä eteenpäin. Lisäksi olen huomannut, että kyky viestiä tehokkaasti ympäri koko organisaatiota auttaa arjen pyörittämisessä valtavasti, sillä sidosryhmiä on koko yrityksen läpi tuotannosta myyntiin. Laaja-alainen ymmärrys taloudesta on controllerille vain hyödyksi, sillä toimin linkkinä liiketoiminnan ja kaikkeen talouteen liittyvän välissä. Matematiikkanero ei silti onneksi tarvitse olla, vaan perustaidoilla pärjää jo pitkälle.

Mikä Hartwallilla työskentelyssä on parasta?

Hartwallilla hienointa on se, että täällä uskalletaan antaa vastuuta myös nuorille työntekijöille. Hartwall panostaa vahvasti myös henkilöstön kehittämiseen ja tarjoaa mielenkiintoisia mahdollisuuksia uralla etenemiseen.


 

Aapeli HelkkulaHartwall_Aapeli Helkkula valokuva
Junior Brand Manager, Markkinointi
KTM, Aalto-yliopiston kauppakorkeakoulu, 2016

Hartwallilla hienointa ovat laadukkaat Suomessa kehitetyt ja valmistetut tuotteet ja brändit, sekä vahva kansainvälinen yhteistyö maailman johtavien panimoiden ja juomanvalmistajien kanssa. Hartwall tuntui minulle oikealta työpaikalta, sillä minua kiinnosti erityisesti kuluttajamarkkinointi ja heillä on alalta vuosikymmenten kokemus, sekä laaja ja monipuolinen brändiportfolio.

Olen työskennellyt Hartwallilla nyt 2 vuotta. Työni on monipuolista ja saan toteuttaa itseäni vapaasti. Yksikään päivä ei ole samanlainen ja työtehtäväni ovat inspiroivia. Minulle on tärkeää, että voin seistä edustamien tuotteiden takana.

Vaikka Hartwall on suuri yritys, työ on hyvin itsenäistä ja sen sisältöön voi itse vaikuttaa. Yksi parhaista asioista Hartwallilla on se, että omaa asiantuntemustaan voi kehittää laajasti. Minäkin olen siirtynyt tiimistä toiseen urakehityksen myötä, sillä tammikuussa 2018 aloitin oluiden markkinoinnissa junior tuotepäällikkönä Heineken- , Sol- ja Foster’s brändeille. Aiemmin työskentelin Hartwallin vesien markkinoinnissa.

Markkinoinnissa päätökset pohjautuvat dataan ja tutkimuksiin. Maisteriopinnot Aalto-yliopistossa kehittivät datan keräämiseen ja tiedon analysointiin liittyviä taitoja, joita tarvitsen työssäni joka päivä. Systemaattisuus ja hyvät viestintätaidot ovat eduksi, sillä meneillään on useita projekteja samanaikaisesti ja teen päivittäin yhteistyötä sekä sisäisten että ulkoisten yhteistyökumppaneiden kanssa.